18 Mayıs 2016 Çarşamba

Sergi


            Bir konunun tanıtılması ya da öğretim etkinliklerinin başkalarına sunumu amacıyla biriktirilmiş olan eğitsel, sanatsal vb. yapıtların belirli bir düzenleme içinde birleştirilerek görme yoluyla öğrenmeyi sağlayan bir öğretim tekniğidir.

Özellikleri
·         Öğrenci merkezlidir.
·         Eğitsel değer taşıyan durumlara sanatsal yorumlar katar.
·         Bireysel ya da grup öğretimi şeklinde gerçekleşebilir.
           
Yararları
·         Kalıcı öğrenme sağlar.
·         Yaratıcılık yeteneği gelişir.
·         Proje yeteneğini geliştirir.

Sınırlılıkları
·         Zaman alıcıdır.
·         Sınıf içi etkinlikler iyi anlaşılmamışsa ürün ortaya koymak zor olabilir.

SERGİ
Amaç: Farklı türlerde metinler yazma.
Kazanım: Farklı türlerde metinler yazar.
Ders: Türkçe
Sınıf: 8
Süre: 1 hafta
Öğrenci Sayısı: 20
Yöntem: Buluş Yöntemi

SÜREÇ
            Okul sonu sergisi için bir plan hazırlanır. Sergi için duyuru metni yazılır. Sergiye şiir, deneme, öykü, karikatür vb. çalışmalarla katılım olacağı belirtilir. Çalışmaya katkıda bulunanlar için  katılım belgesi hazırlanır. Şiir, öykü, deneme, karikatür köşeleri oluşturularak çalışmalar gruplara ayrılır.

            Sergi günü ve yeri belirlenerek bununla ilgili duyuru hazırlanır. Dönem sonunda açılış konuşması yapılarak sergi açılır. Açılış sonrası katılım belgeleri katılımcılara dağıtılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder