Beyin fırtınası bir soruna çözüm getirmek amacıyla çok sayıda fikri, bir grup insandan kısa sürede elde etme tekniği olarak tanımlanabilir.
Özellikleri
· Öğrenci merkezlidir.
· Alex Osbam tarafından geliştirilmiştir.
· Problem durumuna seri şekilde çözüm üretmek amaçlanır.
Yararları
· Yaratıcılığı özendirir ve geliştirir.
· Öğrenme ortamını zevkli hale getirir.
· Kısa zamanda çok sayıda fikir üretilir.
Sınırlılıkları
· Her fikri kaydetmek zaman alır.
· Her fikrin her yönüyle değerlendirilmesi zordur.
· Konudan sapmalar olabilir.
· Öğrencileri değerlendirmek güçtür.
Beyin fırtınasını uygulayan öğretmenlere şunlar önerilebilir:
· Mümkün olduğunca çok sayıda fikir üretilmesini sağlayın.
· Değerlendirmeyi erteleyin. Öğrenciler diğer öğrencilerin kendilerini eleştirmesinden üzüntü duymamalıdır.
· Çılgın, gülünç, iyi düşünülmemiş, uçuk fikirleri teşvik edin. Fikir başlangıçta anlamlı olmasa da iyi fikirlerin ortaya çıkması için yararlı olabilir.
· Bu teknik, öğretmenin çok az rehberlik ettiği, kendi kendine düşünebilen ortaöğretim ve üniversite öğrencileri gibi daha büyük öğrenenler için uygundur.
Konu:Çevre kirliliği
Konuyla ilgili ilk anda akla gele kelimeler:
Ozon tabakası, fabrika, egzoz gazı, çöpler, sigara izmariti, hava kirliliği, görüntü kirliliği, gürültü, alternatif enerji kaynakları, eğitim, çevre bilinci, filtre ağaçlandırma, sokak, pet şişeler, yiyecek artıkları…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder