17 Mayıs 2016 Salı

Beyin Fırtınası


             Beyin fırtınası bir soruna çözüm getirmek amacıyla çok sayıda fikri, bir grup insandan kısa sürede elde etme tekniği olarak tanımlanabilir.

Özellikleri
·         Öğrenci merkezlidir.
·         Alex Osbam tarafından geliştirilmiştir.
·         Problem durumuna seri şekilde çözüm üretmek amaçlanır.

Yararları
·         Yaratıcılığı özendirir ve geliştirir.
·         Öğrenme ortamını zevkli hale getirir.
·         Kısa zamanda çok sayıda fikir üretilir.

Sınırlılıkları
·         Her fikri kaydetmek zaman alır.
·         Her fikrin her yönüyle değerlendirilmesi zordur.
·         Konudan sapmalar olabilir.
·         Öğrencileri değerlendirmek güçtür.
Beyin fırtınasını uygulayan öğretmenlere şunlar önerilebilir:
·         Mümkün olduğunca çok sayıda fikir üretilmesini sağlayın.
·         Değerlendirmeyi erteleyin. Öğrenciler diğer öğrencilerin kendilerini eleştirmesinden üzüntü duymamalıdır.
·         Çılgın, gülünç, iyi düşünülmemiş, uçuk fikirleri teşvik edin. Fikir başlangıçta anlamlı olmasa da iyi fikirlerin ortaya çıkması için yararlı olabilir.
·         Bu teknik, öğretmenin çok az rehberlik ettiği, kendi kendine düşünebilen ortaöğretim ve üniversite öğrencileri gibi daha büyük öğrenenler için uygundur.

Konu:Çevre kirliliği
Konuyla ilgili ilk anda akla gele kelimeler:
Ozon tabakası, fabrika, egzoz gazı, çöpler, sigara izmariti, hava kirliliği, görüntü kirliliği, gürültü, alternatif enerji kaynakları, eğitim, çevre bilinci, filtre ağaçlandırma, sokak, pet şişeler, yiyecek artıkları…




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder