Oyunlar, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmaları için yarışmaların da içinde yer aldığı keyifli, eğlenceli, sanatsal ve estetik becerileri geliştirici düzenlemelerdir. Oyunlar problem çözme, karar verme gibi becerilerin öğretilmesinde ve sınıfta rahat bir atmosfer yaratmada kullanılır.
Öğretmen ortamı yapılandırır, oyunun düzenlemesini yapar ve öğrencilere danışma hizmeti verir, gerekirse hakem rolü üstlenir.
Oyunlar kural koymayı, kurallara uymayı, oyun kurallarına uyulmaması durumunda bedel ödemeyi öğretir.
KELİME KÜPÜ
Amaç: Söz varlığını zenginleştirme.
Kazanım: Söz varlığını zenginleştirir.
Ders: Türkçe
Sınıf: 6
Süre: 15 dakika
Öğrenci Sayısı: 15-20
Yöntem: Buluş Yöntemi
SÜREÇ
1- Öğrenciler gruplara ayrılarak her gruba bir kelime küpü verilir.
2- Metinde karşılaşılan kelimeler, küpün farklı yüzlerine yazılır. Her kelimeye farklı puanlar verilir.
3- Küp atılarak öğrencilerden sırayla üste gelen kelimeyle ilgili, birbirinden farklı cümleler oluşturmaları istenir.
4- Aynı cümleyi kuran ve belirlenen sürede cümleleri söyleyemeyen öğrenci oyundan ayrılır.
5- Her grup kendi içinde değerlendirme yapar. Her gruptan en çok cümle kuran öğrenci birinci seçilir.
çalı: 20 puan
bahtiyar: 20 puan
oyun: 15 puan
sokak: 15 puan
eğitim: 30 puan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder