Laboratuvar ortamları, öğrencilerin kurumsal olarak öğrendikleri ilkeleri ve yöntemleri gerçek ortama çok benzeyen ortamlarda deneylere katılarak uygulamaları ve deneyim sağlamaları için düzenlenir. Laboratuvar ortamları; sanat odaları, ev ekonomisi, cimnastik, teknik eğitimi, bilgisayar, tıp ve diğer tüm fen dallarını içerir.
Laboratuvar çalışmaları öğrenciler;
· Konuya ilişkin psikomotor becerileri,
· Kurumlarda öğrendiklerini uygulama becerisi,
· Bir işi planlama ve yönetme becerisi,
· Düşünme becerisi,
· Karar verme becerisi,
· Problem çözme becerisi,
· Gözlem becerisi,
· Eleştirel düşünme becerisi,
· Değerlendirme becerisi geliştirirken özellikler riskli, tehlikeli uygulamalarda güvenlik önlemleri almayı öğretir.
Öğrencilerine laboratuvar çalışmaları yaptıracak öğretmenler;
· Ayrıntılı bir planlama yapmalı,
· Planın hazırlık aşamasında yazdığı gibi, hedefleri belirleyip öğrencileri hedeften haberdar etmeli,
· Laboratuvarın çalışmaya uygunluğunu kontrol etmeli,
· Çalışma sırasında kullanılacak araç, gereç ve bütün materyalin tamam olduğunu kontrol etmeli,
· Yazılı bir yönerge hazırlamalı,
· Gerekli güvenlik önlemlerini almalı,
· Çalışmalar sırasında öğrencileri gözlemlemeli,
· Öğrencilerin de katılımı ile hazırladığı ölçekleri kullanarak çalışmayı değerlendirmeli,
· Öğrencileri yaptıkları çalışmadan sonuçlar çıkartma, genelleme yapma ya da yaşama uygulama konusunda yönlendirmeli,
· Uyguladığı laboratuvar yönteminin değerlendirilmesinden elde ettiği sonuçlardan bir sonraki planlamalardan yararlanmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder