Altı şapkalı düşünme tekniği’ nin temelinde, düşünceleri altı farklı bakışı simgeleyen farklı renklerdeki şapkaları takarak analiz etmek ve yaratıcılığı geliştirmek vardır.
Özellikleri
· Edward De Bono tarafından geliştirilmiştir.
· Öğrenci merkezlidir.
· Farklı bakış açılarıyla fikir üretme önemlidir.
Yararları
· Yaratıcılığı geliştirir.
· Karar verme becerisini geliştirir.
· Düşünme yollarını öğretir.
· Zaman kaybı önlenir.
Sınırlılıkları
· Her öğrenciye şapka hazırlamak güçtür.
Bilgiyi esas alarak, konu ile ilgili net, sayısal ve araştırmalara dayalı bilgileri esas alarak görüşleri benimser, konu ile ilgili gerçekleri görmeyi sağlar.
ETKİNLİK
Amaç: Şapkaları analiz etme.
Kazanım: Şapkaları analiz eder.
Ders: Türkçe
Sınıf: 7
Süre: 25 dakika
Öğrenci Sayısı: 20
Yöntem: Buluş yöntemi
SÜREÇ
1. Öğrencilere bir konu hakkında ödev verilir.
2. Konuyla ilgili bilgiler gözden geçirilir.
3. Oluşturulan taslak, öğrenciler arasında okunarak görüş alışverişinde bulunulur.
4. Gerekli düzeltmeler yapılarak yazılara son şekli verilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder