Gezi, okul ve sınıf içinde yapılan eğitsel çalışmaları tamamlamak ve yaşamsal bağlantısını kurmak amacıyla yapılan planlı ziyaretlere gezi
Bir olayın, gerçeğin ya da bir nesnenin planlı ve sistematik şekilde izlenmesine ve incelenmesine gözlem adı verilir.
Özellikleri
· Öğrenci merkezlidir.
· Daha fazla duyu organı işe koşulur.
Yararları
· Öğrencinin ilgisini çeker, onları öğrenmeye motive eder.
· Olayları, işlemleri gerçek ortamında görmek mümkündür.
Sınırlılıkları
· Çok iyi planlama gerektirir.
· Sorumluluğu fazladır.
· Disiplin sorunları yaşanabilir.
· Ekonomik değildir.
GEZİP GÖRDÜKLERİM
Amaç: Kendini yazılı olarak ifade etme.
Kazanım: Kendini yazılı olarak ifade eder.
Ders: Türkçe
Sınıf: 7
Süre: 80 dakika
Öğrenci Sayısı: 25
Yöntem: Buluş Yöntemi
SÜREÇ
1- Yaşanılan bölgenin tarihi mekanları ile doğal güzelliklerinin bulunduğu yerlere gezi düzenlenir.
2- Öğrencilerden gezi öncesi gidecekleri mekanlarla ilgili yeterli bilgi toplamaları istenir.
3- Gezilen bölgenin özelliklerine dikkat çekmek amacıyla gezi sırasında öğrencilere çeşitli sorular sorulur.
4- Öğrencilerimizin gezi sırasında gördükleri ve edindikleri izlenimler, daha önce elde ettikleri bilgilerle birleştirerek gezilen yerle ilgili değerlendirme yapılır.
GEZİ
ÖĞRENCİ ÇALIŞMA KAĞIDI
GEZİ ÖNCESİ
1- Gideceğiniz yeri niçin tercih ettiniz?
2- Gideceğiniz yerde hangi medeniyetler kurulmuştur?
3- Gideceğiniz yerin tarihimiz açısından önemi nedir?
GEZİ SIRASINDA
1- Gezdiğimiz yerde dikkatinizi ilk olarak ne çekmiştir?
2- Gezi sırasında neler hissettiniz?
3- En beğendiğiniz yer neresi? Niçin?
GEZİ SONRASINDA
1- Gezdiğiniz yeri yaşadığınız çevre ile karşılaştırdığınızda, ne gibi benzerlik ve farklılıklar gördüğünüzü ifade ediniz.
2- Gezdiğiniz yerle ilgili araştırma yaparken eksik gördüğünüz bilgiler nelerdir?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder