Araştırmalar sonucu başarıyı olumlu olarak etkilediği ortaya çıkan ev ödevi tekniği, genellikle sınıf içi öğrenmeleri pekiştirmek amacıyla verilir.
Özellikleri
· Öğrenci merkezlidir.
· Bireysel ya da grup çalışması gerektirebilir.
Yararları
· Sorumluluk bilinci kazandırır.
· Öğrenilenlerin pekiştirilmesi sağlanır.
· Yeni öğrenmelere ilgiyi uyandırır.
· Araştırma, gözlem, özetleme becerisi geliştirir.
Sınırlılıkları
· Denetleme ve kontrol gerektirir.
· Fazla zaman gerektirir.
· Başkalarına bağımlılık yaratabilir.
EŞLEŞTİRME
Amaç: Söz varlığını zenginleştirme.
Kazanım: Söz varlığını zenginleştirir.
Ders:Türkçe
Sınıf: 7
Süre: 25 dakika
Öğrenci Sayısı: 15-20
Yöntem:Buluş yöntemi
Aşağıdaki atasözleri ile uygun tutum ve davranışları eşleştiriniz.
1- Denize düşen yılan sarılır. a) Halden anlamama
2- Lafla peynir gemisi yürümez. b) Bir işi isteksiz yapma
3- Eğilen baş kesilmez. c) Ölçülü davranma
4- Ayağını yorganına göre uzat. d) Affetme
5- Gün doğmadan neler doğar. e) Umursamama
6- Var ne bilsin, yokun halinden. f) Çaresizlik içinde kalma
Aşağıdaki atasözlerini aynı anlama gelenler ile eşleştiriniz.
1- Keskin sirke küpüne zarar. a) Ağaç yaprağıyla gürler.
2- Mum dibine ışık vermez. b) Eden bulur
3- Ağaç yaşken eğilir. c) Demir tavında dövülür.
4- Yalnız taş, duvar olmaz. d) Terzi kendi söküğünü dikemez.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder