İstasyon yöntemi, bütün sınıfın her aşamaya katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir.
İstasyon yönteminde üç ayrı istasyon vardır. Bu üç masa üçgen oluşturacak biçimde sınıfta birbirinden uzak olarak yerleştirilir. Birinci masanın üzerine bir karta ‘ÖYKÜ İSTASYONU’, ikinci masanın üzerine bir karta ‘SLOGAN İSTASYONU’, üçüncü masanın üzerine ise bir karta ‘AFİŞ İSTASYONU’ yazılır.
İstasyon yönteminin uygulanmasıyla öğrenciler, kendilerinin de bir şeyler yapabileceklerini fark ederler.
YUVARLAK MASA YAZARLIĞI
Amaç: Farklı türlerde metinleri yazma.
Kazanım: Farklı türlerde metinleri yazar.
Ders: Türkçe
Sınıf: 6
Süre: 40 dakika
Öğrenci Sayısı: 21
Yöntem: Buluş Yöntemi
SÜREÇ
1- Öğrenciler gruplara ayrılır. Her gruba farklı bir cümle verilir.
2- Verilen cümleler, hikayelerin giriş cümlesi olarak kullanılır. İlk yazan öğrencilere iki dakika süre verilir. Öğrenciler, bu sürenin sonunda cümleleri bitmemiş bile olsa yazmayı bırakırlar.
3- her öğrenci kağıdını sağındaki arkadaşına verir. Üç dakika içinde herkes arkadaşının kaldığı yerden devam eder. Süre bittiğinde yazmayı bırakarak kağıtlar tekrar sağdaki öğrencilere verilir.
4- Üçüncü yazan öğrenciye dört dakika, dördüncü yazana beş dakika,, beşinci yazana altı dakika süre verilir.
5- Her grup yazdıkları hikayeler arasından en beğendiklerini seçerek sınıfla paylaşır.
6- Yazılan hikayeler resimlenerek sınıf veya okul panosunda sergilenir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder