18 Mayıs 2016 Çarşamba

Benzetişim

           Özellikle beceri öğretiminde, başarısızlık durumunda yaşamsal bazı tehlikeler ya da büyük maddi kayıplar ortaya çıkacaksa, öğrenciler beceri kazanıncaya kadar gerçek ortamda değil de yapay ortamda çalıştırılırlar.
            Benzetişim yönteminde öğrenci etkileşime katıldığı için kalıcı öğrenme sağlanır. Yapay, benzer ortamda beceri edinmiş olduğu için gerçek uygulamada kaygı düzeyi düşer. Ancak unutulmamalıdır ki hiçbir yapay ortam yapay ortamın aynısı olamaz.
            Örneğin: Yastıkta, patateste ya da daha benzer bir ortamda enjeksiyon yapma becerisi kazanmış olan bir hemşire adayı, gerçek ortamda heyecanlanmayacak, yanlış yapmayacak demek değildir. Bir çocuğa elinde enjektörle çocuğun bağırması ya da tepinmesi hemşire adayını heyecanlandıracaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder