18 Mayıs 2016 Çarşamba

Oyun Oynama

           Oyunlar, öğrencilerin öğrenme hedeflerine ulaşmaları için yarışmaların da içinde yer aldığı keyifli, eğlenceli, sanatsal ve estetik becerileri geliştirici düzenlemelerdir. Oyunlar problem çözme, karar verme gibi becerilerin öğretilmesinde ve sınıfta rahat bir atmosfer yaratmada kullanılır.
            Öğretmen ortamı yapılandırır, oyunun düzenlemesini yapar ve öğrencilere danışma hizmeti verir, gerekirse hakem rolü üstlenir.
            Oyunlar kural koymayı, kurallara uymayı, oyun kurallarına uyulmaması durumunda bedel ödemeyi öğretir.



KELİME KÜPÜ
Amaç: Söz varlığını zenginleştirme.
Kazanım: Söz varlığını zenginleştirir.
Ders: Türkçe
Sınıf: 6
Süre: 15 dakika
Öğrenci Sayısı: 15-20
Yöntem: Buluş Yöntemi


SÜREÇ
1-    Öğrenciler gruplara ayrılarak her gruba bir kelime küpü verilir.
2-    Metinde karşılaşılan kelimeler, küpün farklı yüzlerine yazılır. Her kelimeye farklı puanlar verilir.
3-    Küp atılarak öğrencilerden sırayla üste gelen kelimeyle ilgili, birbirinden farklı cümleler oluşturmaları istenir.
4-    Aynı cümleyi kuran ve belirlenen sürede cümleleri söyleyemeyen öğrenci oyundan ayrılır.
5-    Her grup kendi içinde değerlendirme yapar. Her gruptan en çok cümle kuran öğrenci birinci seçilir.
çalı: 20 puan
bahtiyar: 20 puan
oyun: 15 puan
sokak: 15 puan
eğitim: 30 puan

Küçük Grup Tartışmaları

            Küçük grup tartışmaları, üst düzeyde düşünme becerilerinin yanı sıra iletişim becerilerinin, liderlik ve tartışma yeteneğinin de gelişmesini sağlar.
            Küçük grup tartışması sırasında öğretmenlerin yapmaları gerekenler;
·         Öğrencileri üçer ya da beşer kişilik gruplara ayırın. Öğrencilerin sandalyelerini daha kolay etkileşim sağlayabilecekleri bir konuma getirmelerini sağlayın.
·         Yönlendireceğiniz çalışmanın kısa olmasına dikkat edin.
·         Yapılacakları tahtaya yazın.
·         Her grubun bir grup sözcüsü belirlemesini sağlayın.
·         Öğrencilere, etkinliği hangi süre içerisinde gerçekleştirmeleri gerektiğini belirtin.
·         Çalışma sırasında grupların arasında dolaşarak yardım isteyip istemediklerini, yönergeyi anlayıp anlamadıklarını kontrol edin.
·         Her grubun sözcüsüne söz verin.
·         Grup sözcülerinin söylediklerini tahtaya yazdırabilirsiniz.
·         Küçük grup tartışmasında ortaya çıkan önemli noktalarla ilgili tartışma yapın.
·         Gerekli duyduğunuz yerlerde açıklayıcı bilgiler sunun.


GRUP TARTIŞMASI
Amaç: Dinleme kurallarını uygulama.
Kazanım: Dinleme kurallarını uygular.
Ders: Türkçe
Sınıf: 8
Süre: 40 dakika
Öğrenci Sayısı: 20
Yöntem: Buluş Yöntemi


SÜREÇ
1-    Öğrenciler üç gruba ayrılır.
2-     Gruplar;
·         Yaşadıkları çevredeki en önemli sorunu belirleme,
·         Batmakta olan şirketlerini kurtarma,
·         Bireysel başarılarını attırma konularından birini veya başka bir konu belirleyebilir.
3-    Her gruba, sınıf önünde, grup üyelerinin kendi aralarında tartışmaları için onar dakika süre tanınır.

Bütün Sınıfla Yapılan Tartışmalar

            Büyük grup tartışması da denilen bütün sınıfın katılımını gerektiren tartışma türü, öğretmenin çok bilgili olmasını ve üst düzey sınıf yönetimi becerisine sahip olmasını gerektirir.
            Bütün sınıfla yapılan tartışmaları düzenlerken öğretmen, tartışmayı açık bir şekilde odaklayabilmeli ve her noktayı dinlemeleri için öğrencileri teşvik edebilmelidir. Büyük grup tartışmaları çoğunlukla öğretmen tarafından yönetilir. Her tartışma doyurucu bilgiler de sunmalıdır.

Workshop (Çalıştay/Düşünme Atölyesi)

            Konusunda uzmanlaşmış bireylerin tartışarak, sorunların çözüm yollarını bulmalarını sağlamaya hizmet eden bir toplantı tekniğidir.
            Workshop Tekniği’ nde yöneticinin yetkin olması ve çalışmayı istekle yürütmesi çok önemlidir.

Münazara


          Münazara, bir konunun zıt iki yönünün iki ekibin üyeleri tarafından savunulması içeren bir tartışma yöntemidir.
Münazara bir fikir tartışması olmakla birlikte rekabete yol açması nedeniyle kullanılışına çok dikkat etmek gerekir. Öğrenciler arasında sürtüşme yaratmadan uygulanırsa amacına ulaşır.


MÜNAZARA
Amaç:Hazırlıklı konuşmalar yapma.
Kazanım:Hazırlık konuşmalar yapar.
Ders: Türkçe
Sınıf: 6,7,8
Süre: 80 dakika
Öğrenci Sayısı: 15
Yöntem: Buluş Yöntemi


SÜREÇ
1-    İkişer kişilik iki, üç veya dört takım belirlenir.
2-    Takımların savunacakları ve öne sürecekleri konular kur’ a ile belirlenir.
3-    Konu belirlendikten sonra takımlar 15 dakika hazırlık yapar.
4-    Her tartışmacı kendine ayrılan 7 dakikalık süre içinde sıra ile konuşur.
5-    Konuşma sürecinde konuşmacının dışındaki tartışmacılara itiraz hakkı verilir.
6-    Münazara sonunda juri tartışmacıları performansına göre değerlendirir ve sıralamayı açıklar.